onsdag 16 december 2009

Veckan som gått


Sedan förra blogginlägget har mask avdelningen inte hunnit med så mycket eftersom mesta tiden gick åt till att köra Sockerpiller och att packa ihop den. Men lite grann har hunnits med ändå.
Skulpturen ni fick se förra veckan har gjorts klart och ni kan se den ovan. I morgon bitti ska jag påbörja avgjutningen av den för att den ska bli en silikon mask.

Min samling av avgjutningar av våra skådespelare är nu nästan komplett. Jag gjorde en ansiktsavgjutning av Niklas Hjulström i fredags och nu ligger de alla (utom två) samlade på arbetsbänken för att få masker om de behöver det.
Niklas fick även stå ut med att gjuta av sin arm för en scen där han inte ska ha någon.
Varför då, undrar ni??
Kom och titta på föreställningen så får ni se.
Här vill jag visa hur saker görs utan av avslöja något om historien. Nåt för vara lite hemligt!

I samma andetag kan jag väl säga att vi (mask och rekvisita avd.) i mellandagarna kommer att syssla med att skapa mängder och åter mängder skelettdelar och djurkadaver.

För skoj skull?? Nä... Kom och titta! Förhoppningsvis kan det bli lite läskigt!

Vet inte om jag kommer att skriva nåt dan innan julafton eftersom vi är lediga då men om jag har nåt bra så slänger jag in det.

Ha en underbar jul allihopa!
Lars, Maskör och perukmakare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar