tisdag 12 januari 2010

Pussel

Det är kallt. Tur att vi dansar varje morgon, en långsam och en snabb så man blir varm. Jag längtar tillbaka till teatern och vår loge med toalett, dusch och en liten soffa . Fast det är nåt kul med den här storfamiljsformen också. Hela tekniken och delar av administrationen sitter i olika hörn och jobbar och alla skådespelare övar text, sitter och mumlar och tittar in i sina egna hjärnor. Någon provar kläder och kommer ut och visar, man får en pusselbit här och en där. Några från Chalmers kommer och vi vet att inne på scenen prövar man ett "trolleri". Det är många som arbetar mot samma mål, med sin del, och först när alla bitar finns kan man se vad det skall bli för bild av pusslet.
I dag har vi fått sista delen i trilogin, Eumeniderna, i version tre. Mycket text att tränga in i och förstå. Jag känner mig obildad, blandar ihop alla historier jag läst och hört om grekiska gudar och kungar. Men den 13 mars skall allt vara glasklart, tror jag,,,,,

Ulla Svedin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar