onsdag 10 februari 2010

Jag är Apollon..

Ljusets Gud ,framför mig ligger 15 blodtörstiga erinyer begravda under tjock plast som dom sakta skär upp med rakbladsvassa knivar. Jag dansar vackert förbi dom , flyger fram , rädd för ingen. Går ner på knä och säger med min Gudomliga stämma . – Ut ur min tempelboning, genast ut, och de ser på mig med skräck i blicken och flyr fräsande , spottande klumpar av levrat blod….
Det är tisdag morgon och vi repeterar ”Eumeniderna” , framför mig ligger inte 15 blodtörstiga erinyer utan där ligger Bettan och Granell, dom andra erinyerna kommer på lördag . Någon plast har vi inte, den kommer om några veckor. Knivar, det har vi men dom är så små så lägger man dom någonstans hittar man dom inte igen.
Egentligen, står jag med gympaskor och benskydd i en sliten replokal i Gamlestan . Men - jag är Ljusets gud Apollon och jag dansar, småskuttar och säger med min gudomliga stämma – Ut ur min tempelboning, genast ut.
Apollon rules
Jonas sjöqvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar