lördag 20 februari 2010

Ruskigt nära deadline men långt från färdiga


Det är tusen grejer kvar att göra och vi kommer inte att ens vara i närheten att vara färdiga på vår normala deadline som är första mask och kostym repet den 26:e.
Nu hoppas jag bara att vi kommer att vara klara till programfotot veckan efter.
Den här veckan (och de senaste veckorna) har jag jobbat över 70 timmar för att hinna klart men det klarar sig inte ändå. Premiär kommer det bli dock!
Jag ömmar för mina kollegor på scen och kostym avdelningarna som också sliter blod just nu.
Det finns massor av osjungna hjältar bakom scen!

Idag trotsade alla på Folkteatern vädrets makter och jag och Linda haft avprovning av maskerna på Eumeniderna.
Massor av tjejer som alla ska vara flintis och gamla.
Kolla in bilden ovan och se om ni hittar dem med och utan mask.
Detta kan bli läskigt!

Vill ni se mer så rekommenderar jag att ladda hem "Scen våren" bilagan från Svenska dagbladet med en lång artikel om Orestien:
SVD BILAGA.pdf


Allt gott och stanna inne i snöovädret! Imorgon tänker jag vara ledig och inte göra nått!
Lars, mask och peruk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar